Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία-Δράσεις στα σχολεία (8-11-23)



Με εγκύκλιο, το υπουργείο Παιδείας καλεί τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), να διοργανώσουν δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δράσεις που να αφορούν συγκεκριμένα στο δικαίωμα για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας. Για την υποστήριξη των εν λόγω δράσεων επισυνάπτεται ενδεικτικός κατάλογος εκπαιδευτικού υλικού.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων με την υποστήριξη των Συμβούλων Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να:
  • Πραγματοποιήσουν δράσεις ευαισθητοποίησης, οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων.

  • Να προβούν στην παρουσίαση-διάχυση καλών πρακτικών που προέκυψαν στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης ή/και άλλων καινοτόμων ενταξιακών δράσεων.

  • Να συμβάλουν, εφόσον επιθυμούν, στην εκδήλωση που θα διοργανωθεί, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 4 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 10:00 – 14:00 στην αίθουσα Jacqueline de Romilly στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία θα μεταδοθεί διαδικτυακά.

Για τον λόγο αυτό ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν συναφές υλικό το οποίο έχει παραχθεί από: μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης.

Το υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:
  1. Εικαστικές δημιουργίες μαθητών/τριών οποιασδήποτε μορφής και τεχνικής.

  2. Ταινίες μικρού μήκους οποίες δεν θα υπερβαίνουν τα έξι (6) λεπτά, που έχουν δημιουργηθεί ή έχουν συμβάλλει οι μαθητές/τριες και θα αποσκοπούν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών/τριών με αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας.

  3. Λογοτεχνικά αποσπάσματα ή ποιήματα.

  4. Φωτογραφικό υλικό από: i) ατομικές ή ομαδικές καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών που παρήχθησαν στο πλαίσιο δράσεων συνεκπαίδευσης ή άλλων προγραμμάτων ή/και ii) στιγμιότυπα εικαστικών δράσεων με στόχο τη συμπερίληψη αυτού του υλικού σε σχετικό video που θα δημιουργηθεί και θα προβληθεί στην εκδήλωση.

  5. Αφίσες-πόστερ σε μορφή αρχείου PNG που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  6. Καινοτόμες δημιουργίες σχολείων που συμβάλλουν στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στην ανάδειξη του δικαιώματός τους για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.


Για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την σχετική εγκύκλιο.

Δείτε εδώ τον ενδεικτικό κατάλογο εκπαιδευτικού υλικού.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΝΟΔΙΚΟ ΠΕΥΚΗ